Ogłoszenie

Aby złożyć podanie wejdź do zakładki Podania

#1 2011-05-02 10:56:45

shuxx

Administrator

Zarejestrowany: 2011-05-02
Posty: 3
Punktów :   

Regulamin część 2

7.  Kary za Agresywne Zachowania
7.1.  Założenia Ogólne
Jeżeli uczestnik nie zgadza się lub łamie jedną bądź więcej z zasad zawartych w regulaminie ligowym, może to nieść ze sobą zróżnicowane konsekwencje w zależności od wielkości przewinienia. ESL posiada oficjalny katalog wykroczeń i przyznawanych za nie punktów karnych, budowany w oparciu o dotychczasowe doświadczenia w postępowaniach wobec naruszeń regulaminu. Jeżeli przewinienie zostało dokonane przez gracza podczas gry zespołowej, zarówno gracz, jak i jego drużyna ponoszą tego konsekwencje w tym samym wymiarze. Maksymalnie 6 punktów karnych może zostać przyznanych graczowi i drużynie za jeden mecz.

Odpowiedzialny za rozgrywki admin decyduje czy określone wykroczenie wpłynęło na mecz w stopniu, który nie pozwala uznać rozgrywki i w związku z tym ją anulować.

Dodatkowo, oprócz przyznania punktów karnych, gracz i/lub drużyna może zostać zawieszona, jeżeli uzbierała określoną ilość punktów karnych.

- Po uzbieraniu 4 punktów karnych: 1 tydzień zawieszenia
- Po uzbieraniu 8 punktów karnych: 2 tygodnie zawieszenia
- Po uzbieraniu 10 punktów karnych: 4 tygodnie zawieszenia

Zawieszeni gracze oraz drużyny muszą rozegrać swoje aktualnie otwarte mecze. Jednakże nie mogą oni tworzyć nowych meczów oraz zostać wyzwanymi na pojedynek.

Zawieszeni gracze oraz drużyny nie mogą brać udziału w rozgrywkach zespołowych. Mogą natomiast brać udział w aktualnie otwartych meczach 2na2, ponieważ zespoły 2na2 tworzą jedność (traktowane są jak indywidualni gracze).

Jako podstawową zasadę przyjmujemy, że punkty karne są kasowane po upływie określonego czasu. Istnieją różne okresy czasu, po którego upływie punkty karne zostają wyczyszczone w zależności od ilości punktów karnych:

- 1-2 punkty karne: 2 miesiące
- 3-6 punktów karnych: 3 miesiące
- 7 punktów karnych: 6 miesięcy
- 12 punktów karnych: 2 lata (zobacz zasadę 7.8)

Gracz lub zespół może otrzymać maksymalną liczbę 11 punktów karnych. Konto gracza bądź zespołu, który otrzyma 12 punktów karnych lub więcej, zostaje usunięte ze wszystkich lig i nie może powtórnie do nich dołączyć do czasu aż suma punktów karnych spadnie ponownie poniżej 12.

W szczególnych przypadkach, kary przyznane przez adminów rozgrywek mogą się różnić od tych wymienionych w katalogu. Admini mogą przyznać punkty karne za naruszenia, które nie są wyliczone w katalogu.
7.2.  Naruszenie Netykiety
Podobnie jak i w sytuacjach życiowych wymagających kontaktów interpersonalnych, przyzwoite zachowanie oraz dobre maniery są bardzo mile widziane w ESL. Naruszenia dotyczące kulturalnego zachowania wobec innych użytkowników serwisu ESL zostaną ukarane zgodnie z ich skalą oraz częstotliwością występowania. W szczególnych przypadkach, kary wymierzone przez adminów mogą wykraczać poza ramy określone poniżej.
7.2.1.  Obelgi
Wszystkie obraźliwe zachowania, które są skierowane wobec innych użytkowników ESL zostaną stanowczo i surowo potraktowane. Dotyczy to zarówno obraźliwych zachowań podczas meczu, jak i na stronie www ESL (forum, komentarze, etykiety wsparcia i protestu, etc.). Obrazy wobec użytkowników ESL mające miejsce na kanale IRC, ICQ, poprzez e-mail, czy też inną formę kontaktu, zostaną ukarane pod warunkiem dostarczenia dowodów rzeczowych potwierdzających wystąpienie niestosowanego zachowania (np. logi z rozmowy) - oczywiście muszą one mieć związek z serwisem ESL.

Ekstremalnie obraźliwe zachowania, takie jak radykalne wypowiedzi (np. o podłożu rasowym) lub potraktowanie innego użytkownika w wyjątkowo nieprzystający sposób, mogą prowadzić do naprawdę ostrej reakcji ze strony administrujących ESL, włącznie z zawieszeniem i skasowaniem konta gracza.

W przypadku stosowania wobec innego użytkownika ESL obraz o mniejszej wadze, czy też jeżeli dwóch konwersatorów wzajemnie prowokuje siebie, bądź gdy zdarza się osobie po raz pierwszy wystosować obrazę w niezbyt rażącej formie nadajemy ostrzeżenie. Gdy dana osoba nadal będzie posuwać się do gorszych obelg, wówczas będą nadawane punkty karne. Podobnie jest w przypadku spamu o dość niskiej częstotliwości. Każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie i nie należy jej porównywać z innym przypadkiem.

Przy wykroczeniach związanych z obrazą stosujemy poniższy taryfikator:

1 punkt karny + tydzień blokady
2 punkty karne + 2 tygodnie blokady
3 punkty karne + 3 tygodnie blokady
4 punkty karne + 4 tygodnie blokady

Jeżeli punkty karne nie będą nauczką dla osoby, wówczas admin ma możliwość nadania blokady na fora i komentarze na okres od 1 miesiąca do nawet 6 miesięcy.
7.2.2.  Zasady zgłaszania obraz
Jeżeli zamieszasz zgłosić obrazę na danego gracza lub drużynę, musisz zwrócić szczególną uwagę na sporządzanie skargi. Powinna ona być wysyłana do sekcji OFFENSE i musi zawierać:


    * link do profilu gracza, który zachował się nieodpowiednio
    * dokładną kopię wypowiedzi (wklejamy ją w treść etykiety)
    * screenshot poświadczający taką wypowiedź (musi zostać wgrany jako załącznik w panelu etykiety wsparcia)

Administratorzy nie będą rozpatrywać zgłoszeń, jeżeli otrzymają link do meczu lub sam screenshot, który nie będzie posiadał stosownego opisu.
7.3.  Niesportowe Zachowanie
Jeżeli chcemy stworzyć wspaniałe środowisko rywalizacji online, budzić zaciekawienie mediów oraz być przedstawianymi w pozytywnym świetle, jest niezbędnym, aby każdy z graczy trzymał fason i zachowywał się w godny i 'fair play' sposób wobec innych użytkowników ESL. Naruszenie zasady sportowej rywalizacji w duchu 'fair play' zostanie ukarane 3 do 6 punktów karnych: najistotniejsze oraz najczęściej występujące naruszenia tej zasady są wyliczone poniżej. Jednakże admin może przyznać punkty karne za zachowania niewyliczone poniżej ale będące także uważanymi jako nie sportowe (np. niepotrzebna wulgarność).
7.3.1.  Nieobecność na Meczu
Team
3 punkty karne. Jeżeli oponent nie stawi się na ustanowiony mecz, nie ma potrzeby wystosowywać etykiety protestu. Po prostu wpisz w arkuszu wyniku, że Twój przeciwnik nie pojawił się na meczu. Wybierając tę opcję powinieneś pozostawić pustym pojawiający się panel wpisania wyniku.

1na1

2 punkty karne. Procedura jest taka sama, jak wymieniona powyżej dla rozgrywek drużynowych.
7.3.2.  Wyjście z Gry
4 punkty karne. Jeżeli Twój przeciwnik ostentacyjnie wyjdzie z gry, musisz zdecydowanie wystosować protest. Nie możesz wpisać samodzielnie wyniku w takiej sytuacji, ponieważ zostałoby to potraktowane i ukarane jako wpisanie fałszywego rezultatu (zobacz zasadę 7.4.2). Jeżeli gra w momencie opuszczenia przez jednego z graczy osiągnęła punkt, w którym wynik może zostać zaliczony, zwycięztwo zostaje przyznane zespołowi/graczowi, który pozostał na serwerze. Decyzja o zaliczeniu meczu, czy też jego anulowaniu może być podjęta wyłącznie przez odpowiedzialnego za rozgrywki administratora.
7.3.3.  Spamowanie Podczas Gry
3 punkty karne za użycie chatu wewnętrznego gry jako narzędzia spamu w celu zirytowania zawodników drużyny przeciwnej lub zakłócenia przebiegu meczu (np. zagłuszenia respawnów). Funkcja czatu wewnętrznego w grze służy wyłącznie do komunikacji z przeciwnikiem.
7.3.4.  Kick Gracza Podczas Meczu
4 punkty karne. Zabronionym jest kickowanie przeciwników z serwera podczas meczu.
7.3.5.  Zmodyfikowane/Złe Ustawienia Serwera
Obydwie uczestniczące strony muszą sprawdzić ustawienia serwera. Złe ustawienia serwera muszą zostać poprawione przed rozpoczęciem meczu. Jeżeli nieprawidłowe ustawienia serwera zostaną zauważone dopiero po rozpoczęciu meczu, muszą one zostać natychmiastowo poprawione. Jeżeli nie jest to możliwe (np. dostawca serwera nie chce pozwolić na zmiany), mecz może zostać przerwany w celu wystosowania etykiety protestu. Jeżeli ustawienia serwera nie są istotne dla przebiegu spotkania, mecz musi zostać zrestartowany w momencie, w którym zażyczy sobie tego jeden z uczestników spotkania.

W przypadku odnotowania złych ustawień serwera po rozpoczęciu meczu, obydwie uczestniczące w rozgrywce strony są odpowiedzialne za zaistniałą sytuację. Jeżeli jest to możliwe, ustawienia serwera powinny zostać poprawione. Jednakże mecz zostanie powtórzony wyłącznie w sytuacji, gdy obydwie uczestniczące strony sobie tego życzą. Ukończony i kompletny mecz, rozegrany na nieprawidłowych ustawieniach serwera, może zostać powtórzony wyłącznie w sytuacji, gdy obydwie uczestniczące strony wyrażą na to zgodę.

Nieistotne zmiany ustawień serwera:
2 punkty karne. Nawet odstępstwa w regulaminowych ustawieniach serwera, które nie mają istotnego wpływu bądź wcale, na przebieg spotkania, mogą zostać ukarane punktami karnymi.

Istotne zmiany ustawień serwera:
4 punkty karne, jeżeli nieprawidłowe ustawienia serwera mają duży wpływ na przebieg rozgrywki lub ustawienia zostały zmodyfikowane w czasie meczu.
7.3.6.  Łamanie Ustaleń
Ustalenia dotyczące zasady nr 8, które nie są dotrzymane, zostaną ukarane jako naruszenie zasad.
7.4.  Nieuczciwość
Wpływanie na decyzję admina lub innych graczy używając w tym celu nieprawdziwych albo sfałszowanych wypowiedzi, informacji czy danych, zostaną ukarane wg poniższych zapisków:
7.4.1.  Fałszywe Mecze
6 punktów karnych, jeżeli mecz został stworzony w celu wpisania fałszywego rezultatu by otrzymać punkty za zwycięztwo w ladderze.
7.4.2.  Fałszywe Rezultaty
4 punkty karne za wpisywanie fałszywych wyników, np, gdy mecz został anulowany przez przeciwnika lub w sytuacji, gdy nie chciałeś rozegrać meczu. Jeżeli problem urośnie do rozmiarów, z którymi nie poradzisz sobie samodzielnie, powinieneś wystosować etykietę protestu.

Notka: Jeżeli wyrażasz zgodę na nierozegranie meczu, nie możesz wpisać wyniku meczu. Jeżeli wynik nie będzie wpisany, mecz zostanie automatycznie usunięty w przeciągu 7 dni od daty wprowadzenia meczu do systemu. Zasada ta nie dotyczy meczów obowiązkowych (np. Auto Challenger lub meczów Pucharowych). Jest również możliwym usunięcie meczu własnoręcznie, pod warunkiem, że obydwaj przeciwnicy wyrażą na to zgodę. Link obsługujący tę opcję możesz znaleźć w panelu ustawień określonego meczu.
7.4.3.  Fałszywe Media z Meczu
Fałszywe media z meczu, czyli wszystkie nagrania, np, dema, screenshoty lub logi.
Fałszowanie mediów z meczu jest zakazane, a co za tym idzie, karane 1 do 4 punktów karnych, w zależności od istotności tego przewinienia. Dla przykładu: Uploadowanie bezsensownych screenshotów w nadziei, że mecz nie zostanie zbyt szczegółowo zweryfikowany, jest karane z taką samą mocą jak uploadowanie screenshotów w celu sfałszowania rozegrania meczu.

Intensyfikacja punktów karnych, gdy zachodzi podejrzenie oszustwa:
6 punktów karnych w sytuacji, gdy podane są media z fałszywego meczu oraz występuje wyraźne podejrzenie oszustwa wobec gracza/drużyny.
7.4.4.  Pozostałe Oszustwa
Pozostałe zachowania mające na celu wpłynięcie na decyzję admina, a nie będące zgodnymi z regulaminem, są karane 1 do 4 punktów karnych, w zależności od istotności przewinienia oraz oceny odpowiedzialnego za rozgrywki administratora.
7.4.4.1.  Opuszczenie Laddera
Jeżeli gracz opuści ladder z pierwszego miejsca, w celu zdobycia medalu, otrzymuje blokade na ladder. Tym samym nie dołączy już do ligi.
7.5.  Użycie Nieautoryzowanych Graczy
7.5.1.  Nowi, Zablokowani Gracze
3 punkty karne, jeżeli gracz, który jest w zespole przez okres czasu krótszy niż 10 dni weźmie udział w meczu. Gracze ci, są wyraźnie oznaczeni jako 'barred' oraz 'new player' w arkuszu drużyny na ich stronie ESL. Jest jednak możliwym, że gracze ci wezmą udział w rozgrywce, pod warunkiem, że zespół przeciwny wyrazi na to zgodę (zobacz regułę nr 8)

Nowo utworzone drużyny (do 20 dni), które jeszcze nie dołączyły do laddera, nie są zobligowane wobec tej zasady. Po upływie okresu 20 dni od utworzenia drużyny, zasada ta zaczyna również obowiązywać graczy, którzy dołączyli do tego zespołu w przeciągu ostatnich 10 dni. Są oni w takiej sytuacji oznaczeni jako 'barred' jednakże mogą uczestniczyć w rozgrywkach!
7.5.2.  Zawieszeni Gracze
6 punktów karnych, jeżeli zawieszony gracz weźmie udział w jakimkolwiek meczu. Jest zabronionym użycie zawieszonych graczy w jakiejkolwiek formie zawartych porozumień i ustaleń (zasada 8).
7.5.3.  Niezarejestrowani Gracze
3 punkty karne, jeżeli gracz, który nie jest zarejestrowany i widoczny w arkuszu drużyny na stronie ESL, ale jest znany jako członek tej drużyny od pewnego czasu, weźmie udział w grze.
7.5.4.  Ringers/Fakers
6 punktów karnych, jeżeli gracz, który nie jest zarejestrowany w arkuszu drużyny na stronie ESL, ani nie jest znanym członkiem drużyny, weźmie udział w grze.
7.6.  Brakujące Nagrania/Media z Meczu
Media z meczów zawierają wszystkie nagrania dotyczące meczu, np. dema, screenshoty oraz logi wygenerowane w czasie trwania rozgrywki.
7.6.1.  Obowiązkowy Upload Mediów z Meczu
1 punkt karny, jeżeli obowiązkowe media z meczu (np. screenshoty ze spotkania pokazujące wyniki meczu, replaye) nie zostaną uploadowane w przeciągu 24 godzin od zakończenia rozgrywek. W przypadku braku mediów z kilku rozegranych meczów, łącznie mogą zostać przyznane 3 punkty karne jako zbiorcza kara. Jeżeli media z meczów dostarczane zostaną w późniejszym okresie, punkty karne mogą zostać usunięte lub zredukowane na życzenie.
7.6.2.  Żądanie Nagrania/Mediów z Meczu
1-3 punkty karne, jeżeli nie zostaną dostarczone odpowiednie nagrania na życzenie admina. Odpowiedzialny za rozgrywki administrator decyduje samodzielnie, które nagrania lub media z meczów są niezbędne w celu rozstrzygnięcia kwestii spornej, w zależności od okoliczności (np. dema, logi serwera, nagranie rozmowy z chata, etc.).
7.6.3.  Żądania Mediów z Meczu, w Związku z Dużym Prawdopodobieństwem Zaistniałego Oszustwa
6 punktów karnych, jeżeli nie zostaną dostarczone odpowiednie media na życzenie admina w celu zweryfikowania mocnego podejrzenia oszustwa.
7.7.  Missing/Wrong Gameaccounts
7.7.1.  Bez Dużego Prawdopodobieństwa Oszustwa
3 punkty karne, jeżeli obowiązkowy wpis do konta gracza jest zły lub brakuje go po zakończeniu meczu.
7.7.2.  Z Dużym Prawdopodobieństwem Oszustwa
6 punktów karnych, jeżeli obowiązkowy wpis do konta gracza jest zły lub brakuje go po zakończeniu mecz, a dodatkowo występuje duże podejrzenie, że w danym meczu wystąpił faker albo ringer.
7.8.  Oszukiwanie
7.8.1.  Programy / Modyfikacje / Ustawienia
Kary odnoszące się do tych naruszeń regulaminu są określone w regulaminie poszczególnych gier/lig.
7.8.2.  Oszukiwanie
12 punktów karnych dla gracza oraz 6 punktów karnych dla jego zespołu. Użycie określonych cheatów (np. aimbot, wallhack, multihack) jest dodatkowo karane 2 rocznym banem na wszystkie rozgrywki w ramach ESL!

Jednakże, jeżeli gracz wykazuje aktywność i chęć rehabilitacji, otrzyma taką szansę. Po upływie trzech tygodni cheater otrzyma tylko i wyłącznie jedną szanse na rehabilitacje i zadośćuczynienie popełnionym wykroczeniom. Jego zadaniem będzie napisanie eseju na temat oszukiwania w grach multiplayer. Dokładny temat eseju jest ustalany indywidualnie. Kompletny esej musi zostać przygotowany w przeciągu dwóch tygodni od końcowego ustalenia tematu wypracowania. Po dostarczeniu gotowej pracy, zostaje ona dokładnie sprawdzona w przeciągu tygodnia. Jeżeli esej spełnia ustanowione wcześniej warunki (formy i objętości) oraz treść jest przekonywująca, oszust może otrzymać szansę pełnej rehabilitacji.

(Dodatkowe informacje dotyczące rehabilitacji)

Punkty karne zrehabilitowanego cheatera zostaną zredukowane do 7 dla gracza oraz do 5 dla drużyny.
Cheaty należące do tej kategorii są szczegółowo zdefiniowane w regulaminie określonej gry/ligi.
7.9.  Wielokrotne Konta
Jak zostało zdefiniowane w zasadzie 3.1, posiadanie wielu kont w systemie ESL jest szczególnie zabronione i karane 4 punktami karnymi. Dodatkowo, wszystkie punkty karne są transferowane na jedno konto, a pozostałe zostają wykasowane!

W związku z tym zabronione jest usunięcie starego konta w celu utworzenia nowego. Jeżeli zapomnisz swojego hasła dostępu, istnieje zawsze możliwość kontaktu i powiadomienia o tym fakcie admina używając w tym celu etykiety wsparcia bądź IRC. Po wykonaniu tej czynności zostanie udzielona Ci pomoc. Polecamy również wpisać na swoim koncie informacje nie publiczne, ponieważ w takim wypadku admin szybciej pozytywnie zidentyfikuje Twoją osobę na wypadek gdybyś zapomniał swoich danych dostępowych.
7.10.  Wygasające Obowiązkowe Wyzwania
Obowiązkowe wyzwania są uruchamiane wyłącznie w ladderach posiadających więcej niż 30 uczestników. Obowiązkowe wyzwania oznaczają, że wyzwany klan nie może odrzucić danego wyzwania, jeżeli spełnia ono określone warunki, a w przypadku odrzucenia, otrzymuje punkty karne. System przyznaje punkty karne automatycznie, w związku z tym bezsensowną jest próba zakamuflowania odrzucenia obligatoryjnego wyzwania.
7.10.1.  Normalne Obowiązkowe Wyzwania
2 punkty karne dla wyzwanego, który odrzucił wyzwanie, jeżeli jest pozycjonowany w zasięgu 20 pozycji od wyzywającego w tym samym ladderze.
7.10.2.  Intensywne Obowiązkowe Wyzwania
3 punkty karne dla wyzwanego, który odrzucił wyzwanie, jeżeli obydwaj uczestnicy są pozycjonowani w pierwszej dziesiątce (Top 10) tego samego laddera.
7.11.  Pozostałe Nieautoryzowane Wykroczenia
7.11.1.  Rozważania nad Wykorzystaniem Błędów Strony
Przyznanie tej kary leży w gestii odpowiedzialnego za rozgrywki administratora, a jej wysokość zależy od istotności przewinienia. Ten typ wykroczenia polega, na przykład na przekładaniu/anulowaniu meczów, które zostały uprzednio zatwierdzone.
8.  Dodatki i Adnotacje
9.  Counter-Strike: Source
9.1.  Warunki uczestnictwa w lidze
9.1.1.  Drużyny
Numery 'SteamID HL2/CSS' graczy:

Odpowiednia ilość numerów 'SteamID HL2/CSS' musi być podana w arkuszu drużyny.
Wpisanie numerów 'SteamID HL2/CSS' w opisie drużyny to za mało.

# CS:S 5on5 -> co najmniej 6 graczy z podanymi numerami 'SteamID HL2/CSS'
# CS:S 3on3 -> co najmniej 3 graczy z podanymi numerami 'SteamID HL2/CSS'
# CS:S 2on2 -> 2 graczy z podanymi numerami 'SteamID HL2/CSS'
# CS:S 1on1 -> 1 gracz z podanym numerem 'SteamID HL2/CSS'

Drużyna/kapitan drużyny musi upewnić się, że numery te są wpisane prawidłowo i bez pomyłek. W przypadku braku lub błędnie wpisanego 'SteamID HL2/CSS', gracz zostaje ukarany 3 punktami karnymi.
9.1.3.  Oszukiwanie narodowości
Oszukiwanie/zmienianie swojej narodowości w celu ominięcia restrykcji lig, oszukania graczy lub adminów jest surowo zabronione i karane 2 punktami karnymi.
9.2.  Przygotowania do gry
Wszelkie problemy muszą być zgłoszone przed rozpoczęciem meczu. Uzgodnienia i uwagi muszą być zgłoszone przez graczy w komentarzach pod meczem. Przystąpienie do meczu jest uznane za akceptacje panujących warunków i po ewentualnej przegranej nie może być podstawą do protestu.
9.2.1.  Wybór serwera
Każda drużyna/gracz ma prawo do rozegrania połowy meczu na własnym serwerze. Możesz skorzystać z tej reguły do czasu rozpoczęcia drugiej połowy oraz gdy alternatywny serwer spełnia wszelkie wymagania uwzględnione w regulaminie.

Jeśli obydwie drużyny chcą rozegrać mecz na swoich serwerach, pierwsza połowa powinna odbyć się na serwerze drużyny wyzywającej (znajdującej się z lewej strony w detalach meczu).
9.2.2.  SourceTV
Mecz może być transmitowany wyłącznie poprzez SourceTV, jeśli obydwie drużyny wyrażą na to zgodę. Wszelkie ustalenia powinny być umieszczone w komentarzach pod meczem.
Przykładowa konfiguracja SourceTV:

tv_enable 1
tv_autorecord 1
tv_delay 90
tv_maxrate 8000
tv_maxclients 1
tv_snapshotrate 24
tv_relayvoice 0
tv_transmitall 1
tv_allow_camera_man 0
tv_allow_static_shots 0
tv_delaymapchange 1
tv_dispatchmode 2
tv_name "ESL Match"
tv_title "ESL Match"
tv_password ""
tv_relaypassword "eslmatch"
9.2.3.  Ksywki
Każdy gracz jest zobowiązany do używania nicka podobnego, jaki wprowadził we własnym profilu gracza. Nie wolno korzystać z innego nicka niż ten, który widnieje na stronie. Każdy z graczy podczas meczu musi mieć tag drużyny, do której należy na stronie ESL. Nie można pisać protestów, jeśli złamana została ta zasada.

Jeśli admin nie może prawidłowo wykonać swoich obowiązków z powodu problemu z nickiem, dany zawodnik zostanie ukarany 1 punktem karnym.
9.2.4.  Uzgodnienia
Poniższe rzeczy powinny zostać ustalone w komentarzach meczu przed rozpoczęciem spotkania:
Można zmienić następujące elementy w przypadku gdy obydwie drużyny wyrażają zgodę na:
- zmianę wartości komendy mp_fadetoblack z 1 na 0
- zmianę mapy wybranej przez jedną ze stron
- graczy barred
- aktywne SourceTV

Nie ma możliwości, aby obie drużyny wyraziły zgodę na grę bez dem lub Anty-Cheat EWAC.

Brak komentarzy ze strony drużyny przeciwnej odnośnie powyższych uzgodnień w komentarzach na stronie jest równoznaczne z akceptacją.
9.2.5.  Mapy


1on1 Ladder:
de_aztec, de_cbble, de_dust, de_dust2, de_inferno, de_nuke, de_port, de_prodigy, de_tides

1on1 Amateur Series:
de_aztec, de_cbble, de_dust, de_dust2, de_inferno, de_nuke, de_prodigy, de_train

1on1 Funmap Ladder (mappack*):
deagle_reloaded, fy_battlefield_v2, fy_bloodarena, fy_deagle5_final, fy_dustball2_cs666, fy_fight_tunnel_sr, fy_iceworld_real, fy_simpsons_h, fy_snow_css, he_tennis_2005, ka_ring-wmp, ka_knifearea, scoutshine

1on1 AWP Ladder (mappack*):
awp_4ever, awp_bam, awp_deathcanyon, awp_duff, awp_facti0n_v2, awp_garden, awp_india_2010_v1, awp_india_v2, awp_l_india_v3_tz, awp_map2, awp_map_source, awp_map_v2, awp_monopoly, awp_mountains_skb, awp_ruins_final, awp_source_map_v2, awp_urban_css, awp_zvk

2on2 Ladder:
de_aztec, de_cbble, de_chateau, de_dust, de_dust2, de_nuke, de_prodigy, de_train

5on5 Ladder:
de_cbble, de_contra*, de_dust2, de_inferno, de_nuke, de_strike_rc4*, de_train, de_tuscan*

5on5 Amateur Series:
de_contra*, de_dust2, de_inferno, de_nuke, de_strike_rc4*, de_train, de_tuscan*

*kliknij aby ściągnąć
9.3.  Ustawienia
9.3.1.  Ustawienia serwera
Pliki konfiguracyjne serwera znajduje się w tym (link) miejscu.

Najważniejsze ustawienia można znaleźć w "Info i Szczegóły" każdego laddera.

Drużyna/gracz, która zapewnia serwer, odpowiedzialna jest za jego ustawienia. W razie wystąpienia jakichkolwiek problemów ukarany będzie właściciel serwera.
9.3.2.  Pluginy na serwerze
Obowiązującymi pluginami w najnowszej wersji na serwerze, podczas rozgrywek w ramach ESL są:

- VAC2
- Zblock*

Dozwolona jest instalacja plugina DoS Attack Fixer dla CSS.

Wszelkie inne pluginy, są zabronione.

* kliknij, aby pobrać.
9.3.3.  Ustawienia gracza
Dozwolone są:
- Bindy na kupowanie
- Gui różnego typu (ESL GUI, CPL GUI itp.) nie ingerujące w żaden sposób w HUD i celownik.

Nielegalne i zabronione skrypty:
- Norecoil script
- Spinhack
- BunnyHop script
- Lagscript
- Burstfire scripts

Inne ustawienia gracza:
- net_graph może mieć przypisaną wartość 0 lub 1
- mat_dxlevel 80/81/90/95 (używanie innych wartości jest zabronione)
- mat_bumpmap 1/0 (jeśli używasz "mat_bumpmap 0", musisz mieć też "mat_specular 0"; jeśli zaś używasz "mat_bumpmap 1", możesz ustawić "mat_specular 0" lub "1")
- zabronione jest wywoływanie funkcji silnika Source "snd_restart" podczas spotkania, przypisanie tej funkcji do klawisza traktowane będzie jako próba oszustwa
9.3.4.  Podmianki
Wszelkie podmianki modeli, tekstur map, smoke, flash i innych plików, które dają jakąkolwiek przewagę nad przeciwnikiem są surowo zabronione i karane 6 punktami karnymi.
9.3.5.  Programy
Wszelkie programy zmieniające grafikę lub tekstury oprócz Gamma Adjustera są zabronione. Programy nie ingerujące w opcje gry (programy do komunikacji głosowej, narzędzia administracyjne serwera) są dozwolone. Wszystkie inne programy są zabronione (np. cheaty).
9.3.6.  Anty-Cheat EWAC
Każdy mecz musi zostać uruchomiony przez program ESL Wire, który jest wymagany we wszystkich ligach ESL Counter Strike: Source. Po spotkaniu każdy z graczy musi mieć zamieszczoną paczkę wygenerowaną przez Anty-Cheat EWAC. Program automatycznie pozakończeniu monitorowania wrzuca paczkę anty-cheat do meczu.
9.3.7.  Zawartość folderu CFG.
W folderze z configami można posiadać tylko i wyłącznie pliki konfiguracyjne. Obrazy, Dema oraz archiwa ZIP/RAR są zabronione. Jeśli Administrator rozgrywek nie będzie w stanie wykonać swojej pracy ze względu na zbyt wiele chaotycznych plików konfiguracyjnych, mogą zostać przyznane Punkty Karne ( 1-3 ). Etykiety Wsparcia, czy też Protestu odnośnie tego punktu regulaminu są nielegalne i będą ignorowane.
9.4.  Mecz
9.4.1.  Wybór strony
W każdym meczu gracz jest zmuszony do uruchomienia programu ESL Wire, który jest wymagany we wszystkich ligach ESL Counter Strike: Source. Po spotkaniu każdy z graczy musi mieć zamieszczoną paczkę wygenerowaną przez Anty-Cheat EWAC.
MR12
Do twojej drużyny należy wybór strony na mapie przeciwnika i odwrotnie – na twojej mapie to przeciwnik wybiera stronę.
MR15
Wybór strony, w tym wypadku zależy od tzw "nożówki".
9.4.2.  Liczba graczy
Minimalna liczba graczy:

2on2: gra 1on2 jest zabroniona, wyłącznie gra 2on2 jest dozwolona
3on3: gra tylko 3on3 jest dozwolona
5on5: gra 4on4, 4on5 i 5on5 jest dozwolona

Jeśli w 5on5 będzie brakowało jednego zawodnika to drużyna może dokończyć spotkanie. Przeciwnik ma prawo zadecydować czy będzie kończył mecz w komplecie czy również z jednym zawodnikiem mniej.
9.4.3.  Wyjścia z gry
Kiedy gracz opuszcza serwer, gra powinna zostać zastopowana za pomocą komendy "pause". Jeśli gracz, który opuścił serwer nie powraca, gra powinna zostać zastopowana na końcu rundy, bądź początku kolejnej rundy. Ponieważ pausable "1" jest wymagane, opcja pause musi być możliwa do zastosowania. Czas czekania na gracza, który opuścił serwer wynosi 5 minut. Jeśli więcej niż jedna osoba opuściła serwer, wówczas czas ten wynosi 20 minut. Jeśli po regulaminowym czasie oczekiwania gracz nie wrócił na serwer, gra musi zostać przerwana.
9.4.4.  Kontunuacja gry
W przypadku wystąpienia poważnych problemów technicznych podczas gry, które doprowadziły do zatrzymania rozgrywki, wynik jest określany według stanu w momencie wystąpienia problemów. Drużyny zobowiązane są napisać wówczas Etykietę Protestu.
Jeżeli admin zadecyduje o kontynuacji rozgrywki, wynik oraz gra jest kontynuowana od momentu przerwania rozgrywki. Nie odbywają się wtedy 'Pistol round'. Gra jest kontynuowana zgodnie z następującą procedurą: Startowa ilość pieniędzy wynosi 2000 dla pozostałego czasu gry. Zespół, który przegrał poprzednią rundę popełnia samobójstwo używając komendy 'kill' w konsoli. Runda ta nie jest wliczana. Gra rozpoczyna się od rundy następnej. Jeżeli będą rozgrywane kolejne gry po tej mapie, suma startowa pieniędzy powinna zostać ustawione z powrotem na standardową wartość. Wyłącznie w pełni kompletne mecze są zaliczane. W przypadku, gdy zaistniałe problemy uniemożliwiają kontynuację gry i niemożliwym jest jej rozegranie tego samego dnia, mecz musi zostać rozegrany (dokończony) w innym terminie.
9.4.5.  Przerwanie meczu
W przypadku ladderów, gdzie jest rozgrywana jedna mapa możliwe jest zakończenie meczu po osiągnięciu limitu rund (np. dla MR15 16 rund). Po ich osiągnięciu gracz/drużyna może opuścić mecz. Nie ma obowiązku rozgrywania wszystkich rund w momencie, gdy wiadomo, kto wygrał całe spotkanie.
9.4.6.  Zablokowani Gracze
Jeżeli gracz po utworzeniu meczu dostanie blokadę może wziąć w nim udział dotyczy to 1on1, 2on2, 3on3 oraz 5on5.
9.5.  Media z meczu
Media z meczu powinny być wrzucone na ESL w takim czasie jaki przewiduje regulamin. Fałszerstwo i manipulacje mediami z meczu są zabronione. Ręczne pakowanie plików jest dozwolone. Media z meczu: dema, screenshoty, pliki Anty-Cheat itp. muszą być podpisane w rozsądny sposób tak żeby można było łatwo je rozpoznać wśród reszty plików.
Pisanie etykiety o złą nazwę mediów jest zabronione.
Jeżeli administrator nie jest w stanie poprawnie wykonać swojej pracy, gracz który niepoprawnie nazwał swoje media zostanie ukarany. Media z meczu powinny być przetrzymywane przez 14dni. Jedynie gracze uczestniczący w meczu mogą pisać etykiety w sprawie ich meczu. Etykiety od osób trzecich będą odrzucane.
9.5.1.  Screenshots
Screeny z wynikami
Każda ze stron jest zobowiązana robić screeny z wynikiem po każdej ze stron.

Screenshot rcon status z widocznymi na nim numerami SteamID musi być wykonany przed rozpoczęciem meczu. Screenshot ten musi pokazywać wszystkich graczy wraz z ich numerami SteamID i IP. Screenshoty wykonane innym programem (np. HLSW) nie są uznawane za prawidłowe. Jeśli podczas meczu zdarzy się, że któryś z graczy odłączy się od serwera i wróci (lub na jego miejsce wejdzie ktoś inny), musi zostać wykonany dodatkowy screenshot rcon status.
9.5.2.  Dema
Obowiązkiem każdego gracza jest nagrywanie dem ze wszystkich ćwiartek meczu. Dema z SourceTV nie będą akceptowane. Powtórki, które są niekompletne, uszkodzone lub modyfikowane, uznawane są jako ich brak.
Dem można żądać maksymalnie do 30 minut po rozegraniu meczu za pomocą opcji 'Request match media (demos/replays)'.
W przypadku złego requestu, można go poprawić w komentarzach do meczu w czasie nie dłuższym niż 30 minut od zakończenia spotkania.

Maksymalna ilość żądanych dem:
- 5on5,3on3,2on2 : 2 dema na mecz, maksymalnie 1 demo na gracza
- 1on1: maksymalnie 1 demo na gracza

Uploadowanie dem:
Każda drużyna jest zobowiązana do sprawdzenia "requestu dem" do 30min po zakończeniu meczu. Zażądane dema muszą być uploadowane na stronę ESL w ciągu 48 godzin (spakowane w formacie *.zip). Jeśli nie używasz do pakowania Winzipa, upewnij się że wybrałeś "Metoda kompresji - normalna", jeśli tego nie zrobisz otrzymasz komunikat "file corrupted" a uploadowanie zostanie zaniechane.

Jeśli dema nie zostaną wrzucone na czas mecz zostanie skasowany a gracze odpowiedzialni za brakujące dema zostaną ukarani 3 punktami karnymi.
9.5.3.  Późniejsze "dogranie" plików powtórki/Anty-Cheat
Brakujące lub niekompletne pliki powtórek/Anty-Cheat mogą zostać wrzucone w późniejszym terminie, jednak nie później niż 24 godziny od złożenia protestu. Administrator rozgrywek może zdecydować o ewentualnym przedłużeniu tego czasu. Jeśli media z meczu będą wgrane, ilość punktów karnych zostanie zmniejszona do jednego, a mecz będzie podliczony.
9.6.1.  Błędy
Używanie bugów jest zabronione. Jeżeli bug, który nie jest na liście, zostanie użyty, admin zadecyduje czy kara jest nieodzowna.

Przed meczem:
01. Bugi wczytywania mapy (np. brakujące skrzynie, drabiny itp.) muszą być sprawdzone przed rozpoczęciem meczu, a jeżeli wystąpią, mapa musi być ponownie wczytana. Jeżeli zostanie to zignorowane, nie ma podstaw do ewentualnego protestu.

Podczas meczu:
01. Przechodzenie przez ściany, sufity, pod powierzchnią lub nad mapą jest zabronione.

02. Podkładanie bomby w nieosiągalnym dla przeciwnika miejscu jest zabronione. Miejsca, osiągalne przy pomocy partnera z drużyny są również zabronione!

03. Następujące zasady dotyczą wspinaczki: wspinanie przy pomocy partnera jest generalnie dozwolone. Niedozwolone są pozycje gdzie tekstury znikają w ścianach czy podłogach, gdy robiony jest specjalny ruch (np. skok) - np. drut kolczasty na prodigy albo górna izba pod dachem na nuke. Proszę też przeczytać zasadę

04. Rzucanie granatów pomiędzy ścianami jest zabronione. Nad ścianami i dachami można rzucać.

05. "Pływanie" lub "dryfowanie" po mapie jest zabronione.

06. Rozbrajanie bomby przez obiekty (murek na de_dust2, pociąg na de_train itd.) jest zabronione. Gracz musi widzieć chociażby fragment bomby podczas rozbrajania. Drużyna, której gracz dopuścił się rozbrojenia przez obiekt zostanie ukarana utratą dwóch rund. Dozwolone jest tzw. fake'owanie rozbrajania przez obiekty.
9.6.1.1.  Specyficzne błędy map
Używanie poniższych błędów jest zabronione:

de_dust2: Tylko jeden gracz na raz może stać w tej pozycji: [1]
Poniższe pozycje nie są dozwolone: [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]

Patrzenie przez te luki nie są dozwolone: [9], [10]

de_cbble: Patrzenie przez te luki nie są dozwolone: [1]

de_tides: Patrzenie przez te luki nie są dozwolone: [1]

de_inferno: Podkładanie bomby na/w fontannie, aby niemożliwe było jej rozbrojenie jest zabronione.

de_nuke:
Poniższe pozycje są niedozwolone: [1] [2]

de_train:
Poniższe pozycje są niedozwolone: [1] [2]

de_tuscan:
Patrzenie przez tą ścianę jest niedozwolone: [1]
11.  MOSS
MOSS - program do monitorowania procesora.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.alwaysdrunk.pun.pl www.kaszanka.pun.pl www.derroaeg.pun.pl www.shine.pun.pl www.desingera.pun.pl